Obsah podle telefonu

playMOBIL.cz > Články > Recenze her > Recenze: Brain Genius

Recenze: Brain Genius27. 1. 2010, 11:15

Recenze: Brain Genius (informace o hře)

Recenze: Brain Genius

Jste chytří? A opravdu si myslíte, že to bude stačit?

Na začátek malý test: Schválně zkuste spočítat, kolik braintrainingových her vyšlo napříč všemi platformami v roce 2006. Pokud dojdete alespoň k trojmístnému číslu, můžete si gratulovat, že máte opravdu přehled…, a rovnou si na paži udělat další zářez. Známý vývojářský tým Glu Mobile totiž také přispěl svou troškou do mlýna. Brain Genius (kdo by to byl podle názvu řekl!) je dalším z titulů, které se zabývají testováním paměti hráčů, jejich logickým uvažováním a zaměstnáváním šedé kůry mozkové obecně. Ale dost už řečí, pojďme si raději říct, proč Brain Genius stojí za vaši pozornost, i když jde pouze o další z desítek podobných titulů. Mimochodem, my jsme po třech hodinách počítání skončili u čísla 569.

Brain Genius nabízí tradiční úkoly. Překvapuje ovšem tím, v jakém množství je servíruje a jak hráče motivuje k jejich plnění. V menu máte na výběr ze dvou základních možností – Daily Exercises a Single Exercise. První jmenovaná je obdobou kampaně. Musíte plnit jednoduché úkoly v předepsaném pořadí, abyste se dostali k složitějším. A ty pak zase plníte v předepsaném pořadí, až se dostanete k těm nejobtížnějším. Výhodou kampaně je kromě dlouhé hrací doby také to, že se úkoly neustále mění. Komu by to ovšem vadilo, má možnost využít druhého nabízeného modu. Ten nenutí procházet dlouhotrvající (neplést s nudnou) kampaní, ale dává na výběr. Jsou vám milejší úkoly početní? Nebo byste radši něco na paměť a logiku? Na své si přijde opravdu každý.

Za každý úkol získáváte body. K čemu jsou dobré? Bez nich byste samozřejmě nemohli dál – plnění úkolů je naprostou nutností. Platí totiž závislost „málo bodů rovná se málo úkolů“. A pokud byste měli neustále opakovat tytéž postupy tam, kde jste již jednou byli, asi by vás to zrovna dvakrát nebavilo. Konkrétní náplň hraní snad ani nemusím popisovat, jde o klasiku již stokrát viděnou (tohle výjimečně nemyslíme špatně; hra je přesto náramně zábavná). Úkoly na paměť vás nutí k memorování různých věcí. Logiku vám procvičí doplňovačky typu „co do řady patří“. Vizuální paměť procvičí obrazce a na procvičení matematiky dokonale poslouží úkoly početní.

Jednu novinku, i když jde o drobnost, Brain Genius přece jen přináší. V té části hry, ve které máte skládat puzzle, si můžete vytvořit vlastní obrázek pomocí fotoaparátu na mobilu. Zdánlivá blbost má na hratelnost překvapivě velký vliv. Podobných momentů je totiž ve hře více. Pokaždé když si už myslíte, že hratelnost vyčerpala všechny své trumfy, vás najednou něco překvapí. Bohužel si to nemůžeme odpustit a musíme vás připravit o překvapení. Nebýt hlavní z výher, které přijdou spolu s vašimi úspěchy, dopadlo by naše hodnocení úplně jinak. A z čehože jsme to tak na větvi? Pochopíte sami, až se vám za vítězství v kampani zpřístupní položka „bonus games“. Původní hra se najednou rozroste o dvě další – Sudoku (netřeba představovat) a Kakuro (slušnost nám nedovolí představovat – abyste měli alespoň nějaké překvapení). Tři hry za cenu jedné? Kdo vám nabídne něco podobného?

PLUSY: dlouhá hrací doba, více her v jedné, skvělá zábava

MINUSY: i když zábava, nejde o nic originálního

Autor: Štěpán Špringl